POZITRON GRUP - HOME



Curs utilizare tabla virtuală

ȘCOALA ONLINE ȘI OFFLINE CU TABLA CA CEA DIN CLASĂ

Învață rapid cum poți să captezi atenția elevilor, chiar și la orele
desfășurate online!


Despre acest curs

DETALIILE CURSULUIBENEFICIILE CURSULUISCOPUL CURSULUI

📚 Module: 11
⏲ Ore: 4
📜 Începător/Intermediar
💵 150 RON

☑ Tutoriale video
☑ Suport de curs cu exemple de lecții
☑ Certificat
☑ Acces neliminat

Acest curs vă ajută să înțelegeți mai bine cum funcționează tabla virtuală și vă oferă toate informațiile necesare pentru a preda lecții care vor capta atenția elevilor, indiferent de mediul în care susțineți orele.

Înscrierea la cursul Tabla virtuală


Pentru a vă înscrie la acest curs, trebuie să urmați 3 pași simpli.
ATENȚIE! NUMAI PENTRU CEI CARE AU O ADRESĂ DE DOMICILIU ÎN ROMÂNIA!

1. Achitați taxa de 150 de lei2. Completați formularul3. Primiți pe email link-ul către curs

Detalii de plată:
S.C. Pozitron Grup SRL
RO64 BACX 0000 0030 1626 8000
Banca: UniCredit Bank - sucursala Pantelimon

la detaliile plății se va scrie "ÎNSCRIERE LA CURS TABLĂ VIRTUALĂ".

Includeți dovada de plată în formular,
împreună cu datele personale.

Veți primi acces către toate modulele cursului având acces doar cu adresa de G-mail cu care v-ați înscris.

COMPLETEAZĂ FORMULARUL

Cum vă ajută cursul Tabla virtuală?

Timpurile s-au schimbat și technologia face parte din viața noastră. De aceea, elevii care petrec mult timp în mediul online nu sunt la fel de ușor de stimulat în clasă sau la orele online, când lecțiile sunt desfășurate în formatul clasic.

Tabla virtuală vă va ajuta să le atrageți atenție și să pregătiți lecții interactive, care sunt mai ușor de reținut de către elevi și studenți. Cu ajutorul acestui curs online, veți putea să învățați rapid cum să utilizați programul numit de creatorii săi, Open Board. Astfel, veți putea să vă folosiți de toate funcționalitățile acestui instrument de lucru.

De ce aveți nevoie pentru curs?

Pentru a participa la acest curs aveți nevoie DOAR de un laptop sau un PC (calculator) cu un sistem de operare care să permită utilizarea instrumentului Open Board.

Înainte de a vă înscrie la curs, puteți să descărcați GRATUIT Tabla virtuală de aici: https://openboard.ch/download.en.html

Verificați dacă aplicația funcționează pe calculatorul dumneavoastră și începeți cursul!

COMPLETEAZĂ FORMULARUL

Cum intrați în posesia certificatului?

Pasul 1:

După ce ați învățat să lucrați cu tabla Open Board, veți urca în GDRIVE o lecție facută de dvs cu ajutorul tablei.

Pasul 2:

O trimiteți pe email, pentru a primi feedback.

Pasul 3:

Primiți certificatul care atestă că ați absolvit acest curs.

ÎNSCRIEȚI-VĂ LA CURS





Începuturile limbajului și evoluția acestuia

Totul a început cu încercarea de a reproduce imagini picturale, simplificate, ale realității înconjurătoare, imagini înșirate în dinamica unei povești. Cum principala preocupare era vânătoarea, principalele elemente picturale erau animalele.

    1. În cele mai multe cazuri de reprezentări din paleolitic, semnificația picturilor simplificate de pe vestigiile descoperite nu poate fi descifrată deoarece doar cel care le-a desenat știa și povestea lor.

    2. Pe măsura stilizării imaginilor, din nevoia (motivația) de rapiditate a execuției și a reducerii spațiului de afișare a mesajului, apare PROTOSCRIEREA la începutul epocii bronzului.

    3. Pare evident că odată ce stilizarea se îndepărtează de pictografie, apare nevoia (motivația) de verbalizare care să explice semnificația simbolurilor desenate ce devin astfel al treilea sistem de semnalizare.

Este probabil motivul pentru care a început să se dezvolte limbajul structurat, pentru transmiterea informațiilor în cadrul comunității, prin adoptarea unor convenții comune în ceea ce privește exprimarea simbolistică verbală (limbajul verbal,ca al doilea sistem de semnalizare) și simbolistică prin scris (limbajul scris, al treilea sistem de semnalizare).

Existența și evoluția diverselor comunități în diverse spații geografice explică (motivația) dezvoltarea a aproximativ 7099 limbi și dialecte. Acest număr este în continuă creștere,deoarece limbajul este dinamic. Odată cu modernizarea (care poate fi considerată o asimilare economică de către țările dezvoltate, a țărilor mai puțin dezvoltate), aproximativ o treime din aceste limbi și dialecte se confruntă cu riscul de dispariție.

Primele dovezi apariție a limbajului scris sunt tăblițele datând din jurul anilor 5500-5300 î.Hr., găsite în Transilvania, în localitatea Tărtăria din județul Alba (între Alba Iulia și Orăștie).
Acestea sunt mici bucăți de argilă, aproximativ dreptunghiulare și rotunde, care au gravate pe ele semne abstracte ce au fost interpretate ca simboluri text și numere.

Odată cu dezvoltarea limbajului general apare o diversificare (motivație) profesională din ce în ce mai accentuată (ex: limbajul medical, limbajul matematicienilor, limbajul inginerilor, limbajul astrofizicienilor, șamd).



Dezvoltarea mijloacelor de comunicare

Observăm în prezent că dezvoltarea și accesibilitatea mijloacelor de comunicare la distanță și în masă, determină mutații dramatice în ceea ce privește (motivația) limbajul utilizat, ce a căpătat nuanțe universale prin câteva elemente de simplificare a comunicării interumane:

    ● asimilarea în exprimare a unor termeni din alte limbi (în special din engleză, germană) ex: OK, augenblick, tips&tricks, tutorial, online, offline, hashtag, șamd.
    ● utilizarea unui limbaj criptic, uneori consonantic (simplificat prin eliminarea vocalelor din cuvintele originale), ex: pls, dnd, lol, etc.
    ● utilizarea desenelor simbolistice animate (GIF-uri) sau statice, stilizate (emoticoane).
    ● utilizarea imaginii proprii în diverse ipostaze de simulare emoțională (selfie-uri) eventual cu scurte texte inserate pe imagine.
    ● transmiterea informațiilor pe mediile de "socializare", în stil scurt, simplificat sau ultrasimplificat, de la o propoziție până la cuvinte cheie și hashtag (ex:#traiesteviata,#photooftheday,#filmebuneromanesti ).

Este adevărat că "o imagine valorează cât o mie de cuvinte", dar nu te face să o percepi emoțional așa cum o fac cele o mie de cuvinte, deoarece este depersonalizată. Poza unei ființe, nu poate înlocui niciodată ființa în sine.



Motivația de a învăța s-a transformat

Acum trăim în era tehnologiei și a vitezei. De aceea, motivația de a învăța, s-a transformat și elevii urmăresc ca:
    ● în minimum de timp alocat învățării, să învețe ceva util după un model practic(video), tips&tricks;
    ● cu minimum efort, să învețe ceva din experiența altora (vizualizarea unui film, serial, show);
    ● în minimum de timp alocat învățării, să obțină rezultate care să îi aducă o bunăstare materială;
    ● cu minimum de constrângeri (șefi, program, examene, sarcini de îndeplinit pe termen scurt sau lung), să ducă o viață îndestulată;

Dacă această transformare motivațională era nerealizabilă înainte de apariția și dezvoltarea fără precedent a mijloacelor de comunicare la distanță, acum este mai mult decât posibilă sau realizabilă, este REALIZATĂ.

    ● Se poate lucra de acasă după un program flexibil pentru companii din orice parte a lumii.
    ● Activitatea ce se poate desfășura online sau offline, pe cont propriu, variază de la vânzări la handmade sau diferite activități de creație realizate cu ajutorul mijloacelor IT (tutorialuri, cursuri, recenzii).
    ● Se poate învăța online după filmulețe, aproape orice meserie (atât teoretic cât și practic).
    ● Se pot da examene și lua diplome, certificate la cursuri desfășurate online.


Sursa imaginației s-a schimbat

Generația dinaintea internetului își hrănea imaginația din:

    ● citit (prin asimilarea, înțelegerea provenită
    ● transmiterea informațiilor prin cel de al treilea sistem de semnalizare - scrisul),
    ● comunicare verbală (al doilea sistem de semnalizare-sonor) și
    ● mimico-gestuală (primul sistem de semnalizare - vizual).

Generația de după apariția internetului și a mijloacelor de comunicare la distanță de tip smart s-a orientat mai întâi spre comunicarea verbală la distanță și apoi, din ce în ce mai mult spre comunicarea la distanță prin mijloace vizuale (sonore sau mixte).
În aceste condiții imaginația se hrănește din corelarea informațiilor obținute din multiplele surse audio-video la care se expune individul.

Motivația s-a transformat din "a ști, a cunoaște", în "a face, a realiza".



Cum le putem capta atenția elevilor și studenților?

Adaptarea la motivațiile prezente, adică:

    ● predarea "în pastile" (propoziții scurte prezentând chintesența lucrurilor și nu istoria lor așa cum suntem tentați să o facem);
    ● învățarea teoriei prin exemplificare practică.
    ● corelații inedite (interdisciplinaritate) care să capteze atenția,
    ● jocuri de gândire corelativă care să dezvolte capacitatea de generalizare și abstractizare.

Toate acestea se pot realiza ușor cu ajutorul tablei virtuale pe care puteți să învățați să o utilizați cu ajutorul acestui curs.

ÎNSCRIEȚI-VĂ LA CURS